عناوین مقاله

فواید و مزایا پنل خورشیدی

در دنیای پر هیاهوی امروزی به علت افزایش جمعیت، منابع انرژی های فسیلی به شدت رو به کاهش هستند، از این رو بشر به دنبال راهکارهای جایگزین نمودن انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی می باشد. با گسترش علم و تکنولوژی پنل های خورشیدی به عرصه حضور راه یافتند و به عنوان یک فناوری در تولید انرژی برای ساختمان به کار گرفته شدند.

پنل ها یا صفحات خورشیدی که امروزه بر روی اکثر ساختمان ها دیده می شوند از سلول های خورشیدی کنار هم قرار گرفته شده تشکیل شده اند. سلول خورشیدی وسیله ای برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسته است که از ورق های نیمه هادی ساخته می شود.

استفاده از پنل های خورشیدی یکی از جدیدترین نوآوری ها در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های سبز و روشی مناسب برای نگهداری و استفاده پایدار از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی است. سیستم های خورشیدی روشی بسیار منطقی برای سرمایه گذاری و کاهش هزینه های ساختمان و تامین سلامت انسان بوده و منجر به حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده می شوند.

فواید پنل های خورشیدی مجموعه برقرسان

انرژی خورشیدی یکی از منابع رایگان تامین انرژی پاک بدون هیچ آسیب زیست محیطی است که امروزه به دلیل بحران انرژی و به حدالقل رساندن آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به علت عدم استفاده از مصالح مرغوب و عایق بندی مناسب در ساختمان سازی میزان مصرف انرژی و هدررفت آن در ساختمان بسیار بالا رفته است. هزینه سوخت های فسیلی و سایر انرژی ها بسیار بالاست و ساکنین ساختمان مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای پرداخت قبوض می باشند.

اما انرژی خورشید یک منبع در دسترس و رایگان است که می توان برای مصارف گوناگون در ساختمان از آن استفاده نمود. به عنوان مثال از این نوع انرژی برای گرم نمودن آب مورد نیاز شوفاژها برای تامین گرمایش در ساختمان و یا تولید برق مصرفی استفاده می شود.

کاربرد پنل های خورشیدی

گرم کردن خانه

یکی از موارد استفاده از سلول های خورشیدی تامین آب گرم برای سیستم های گرمایشی در ساختمان است. لوله های آبی که بر روی سقف نصب شده اند آب را پس از گرم کردن به داخل ساختمان پمپاژ می کنند.

تامین انرژی برق برای ساختمان

هر ساختمان برای گردش آب به یک پمپ نیاز دارد. این پمپ را می توان به برق خانه متصل نمود اما استفاده از انرژی خورشیدی برای راه اندازی آن بسیار مقرون بصرفه تر است. انرژی برقی که توسط سلول های خورشیدی تامین می شود می تواند یک پمپ را برای به جریان انداختن آب در ساختمان به کار بیندازد.

علاوه بر آن با استفاده از پانل های خورشیدی می توان برق روشنایی ساختمان را فراهم نمود. پس از آنکه انرژی خورشیدی تبدیل به انرژی برق شد، این جریان برق با استفاده از اینورتر به برق AC تبدیل می شود. انرژی برق تولید شده توسط پانل های خورشیدی با استفاده از وسایل ایمنی و ترانسفر سوئیچ ها قادر به روشن نمودن ساختمان می باشد.

گرم کردن آب استخر

استخر از جمله تفریحات بسیار عالی به شمار می آید که آب گرم آن در روزهای زمستانی شما را به وجد می آورد و حسی آرامش بخش به شما منتقل می کند. با استفاده از روکش خورشیدی به آسانی می توان آب استخر را گرم نمود و از حضور در آن لذت برد. سیستم گرمایش آب گرم از صفحات گرمایشی که بر روی پشت بام نصب شده تشکیل شده و پس از جذب گرمای خورشید آن را به سمت استخر هدایت می کند.

کاربران گرامی شما می توانید از طریق شماره های تماس که در صفحه تماس با ما سایت مجموعه برقرسان درج شده، از مشاوره و محاسبه ی رایگان وات مورد نیاز خود و هزینه اجرای پروژه خود به صورت تلفنی مطلع شوید.

کارشناسان ما با داشتن سابقه و تخصص کافی در زمینه برق خورشیدی و انرژی خورشیدی، بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهند داد.

تماس با مجموعه برقرسان | انرژی خورشیدی 02146082192

تماس با ما

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.